19 de gener del 2012

Si tu em dius vine ho deixo tot... però digue'm vine - Albert Espinosa


Aquest és l'últim llibre que he llegit i haig de dir que m'esperava més d'ell, m'esperava molt més de la narració d'Albert Espinosa ja que no m'acabava de fer el pes la manera com explicava els fets. Tot i així la història de rere fons m'ha agradat molt i, també òbviament, hi ha hagut petits fragments que m'han agradat i que vull destacar.
Per a mi, el tema principal d'aquesta novel·la és el creixement personal i com una persona pot crèixer emocionalment i físicament gràcies als llaços d'amistat i d'amor que es creen amb els altres. Evidentment, també hi ha una història d'amor que segueix el fil conductor de la novel·la.

Algunes de les cites són:



"Podria semblar que cap dels trastos que residien allà dins era molt important, però jo sempre li deia que tot allò que acabava a la tauleta de nit havia superat el dia, t'havia acompanyat fins al llit, fins al son, fins a la teva nit i, per tant, era molt valuós."

"- Però el més important és que durant tres nits aturarem el món.
- Aturarem el món?
Va assentir.
Em va tocar l'espatlla de nou, i en aquesta ocasió em va acariciar els cabells amb suavitat.
- Mai has aturat el món?
- Què és aturar el món?
- Aturar el món és decidir conscientment que sortiràs d'ell per millorar tu i millorar-lo. Per poder moure't i moure'l millor. En aquest temps has d'intentar que res ni ningú et causi problemes. Alimentar-te de bona literatura, de bon cinema i, sobretot, de la conversa d'una única persona que t'inspiri en aquest món."

"Després, la vida m'ha recordat en moltes ocasions que sempre hi ha un esglaó inferior a l'inferior i també un de superior al superior"

"Mai vaig arribar a parlar amb ella. Mai... Vaig mirar-la centenars de vegades de prop i la vaig observar milers de cops de de lluny."

"- Però, de nit, tot canvia. De matinada, fixa't en els edificis alts i veuràs que hi ha pocs llums encesos, molt pocs. Gairebé tothom dorm, tan sols n'hi ha uns quants que estan desperts... I són aquests els que cerquen i els que troben. A altes hores de la matinada, quan tothom dorm, ells estan estimant, o gaudint de converses intenses... I aquests sentiments i aquestes paraules canviaran la seva vida. Jove Dani, sempre has de posar més nits que dies a la teva vida..."

"Era tan sols un desig llançat contra un vent menorquí..."

"El que ens agrada no és el nostre camí, com tampoc ho és allò que no ens agrada. De vegades, el nostre rumb pot estar en allò que ens provoca indiferència, en allò que no ens apassiona o en allò que avorrim."